Роль органічної хімії


     

   https://www.youtube.com/watch?v=52cxdbxAHs8
Тема. Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів.
Мета:
 розкрити значення хімії в розв’язанні сировинної й енергетичної проблем; ознайомити учнів з роллю хімії в розв’язанні енергетичної та сировинної проблем, створенні нових матеріалів для забезпечення життєдіяльності людини.
розвивати екологічне мислення учнів на прикладі важливості економії енергії й сировини в промисловості й побуті; розвивати навички пошуку інформації в різних джерелах про перспективні напрями розвитку енергетичного комплексу, нові джерела енергії
виховувати творчу, допитливу особистість.
Обладнання та реактиви: підручник, схеми, презентація з теми
Базові поняття та терміни: природні ресурси, енергетична проблема, сировинна проблема, промислова проблема
Тип уроку:  комбінований урок засвоєння знань, умінь і навичок і творчого застосування їх на практиці.
Наскрізні змістовні лінії:
Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток.
Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання.
Підприємливість і фінансова грамотність.
Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання.
Компетентності: предметна компетентність, ключова компетентність: інформаційно-цифрова, спілкування державною мовою, екологічна грамотність і здорове життя, обізнаність та самовираження у сфері культури, математична компетентність

Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання, побажання хорошого настрою.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Хімічний тренінг: «Пригадай»
- Що називається ферментами?
- На які групи поділяються вітаміни?
- Від чого залежать властивості ферментів?
- Яка біологічна роль вітамінів?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
В наші дні, коли розвиток людства досяг небувалої висоти, такі проблеми як екологічна, продовольча, енергетична змушують замислитися про майбутнє. А без хімії цього зробити не можна. 
Найважливішим завданням хімії стає контроль над хімічними процесами, що відбуваються у природі й техносфері, у виробництві й перетворенні потрібних людині речовин і матеріалів.

ІV. Вивчення нового матеріалу  
Наслідок виснаження природних ресурсів - сировинна проблема
Природні ресурси

       Відновні                                                                                                Невідновні
(вода, повітря,родючий грунт,                               (метали, газ, нафта, вугілля та
рослини, тварини)                                                      ін.)
         Завдання:                                                                       Завдання:
слідкувати,щоб ці ресурси повільніше       заміна, повторне використання, пов-
витрачались, ніж вони утворюються          торна переробка, подовження строків
внаслідок природних процесів                    експлуатації

Значення хімії в розв’язанні сировинної проблеми:
ü    комплексне використання сировини;
ü    розробка методів рециркуляції сировини (н-д, використовувати як вторинну сировину метали, скло, пластмаси тощо);
ü    використання відходів як сировини;
ü    подовження строків експлуатації металів (створення антикорозійних покриттів);
ü    заміна традиційних матеріалів новітніми.
Наслідок виснаження природних джерел енергії – енергетична проблема.
Традиційні джерела енергії:
1. Вугілля.
2. Нафта.
3. Природний газ.
4. Торф.
5. Деревина.
6. Сланці.
Значення хімії в розв’язанні енергетичної проблеми:
    хімічні методи вилучення в»язкої нафти, значна частина якої залишається в землі;
    добування рідкого палива з вугілля (штучний бензин);
    енергозберігаючі технології;
   метанове бродіння відходів, гною;
  вітроенергетика: грунтується на перетворенні енергії вітру;
    гідроенергетика (морська) – перетворення енергії морського прибою;    добування паливного спирту з рослин (кукурудза, рапс).
Останніми роками, як ніколи в останні три десятиліття, увага світу привернута до проблем продовольства.
Ця обставина серйозно позначилася на продовольчій безпеці бідних верств населення світу.Досі невідома максимальна чисельність населення, яку може прогодувати наша планета. Наразі 2/3 людства відчувають постійний дефіцит продуктів харчування.
Основою вирішення продовольчої проблеми є інтенсивний шлях - підвищення біологічної продуктивності вже існуючих угідь. Інтенсифікація сільського господарства в країнах, що розвиваються, пов'язана з біотехнологією, використанням нових високоврожайних сортів (так звана "зелена революція") і нових методів обробітку ґрунту, подальшим розвитком механізації, хімізації, меліорації.

V. Узагальнення та систематизація знань
У вигляді гри «Мікрофон»
1. Яким чином проявляються енергетична й сировинна проблеми? Шляхи її вирішення

VІ. Домашнє завдання
Підготуватися до захисту проектів

VІІ. Підсумок уроку
Підбиваємо підсумки уроку, оцінюємо роботу учнів на уроці.


Коментарі

Популярні публікації